21 april: presentatie voorlopig coalitieakkoord gemeente Heumen

De partijen die onderhandelen over de nieuwe coalitie (VVD, CDA, GroenLinks en D66) willen graag het voorlopig coalitieakkoord presenteren aan inwoners en organisaties. Heeft u ideeën over hoe het nóg beter kan of andere suggesties voor de toekomst van onze gemeente? Kom dan op zaterdag 21 april van 13.30 tot 16.00 uur naar het Verenigingsgebouw in Overasselt. Iedereen is van harte welkom. U kunt zich aanmelden tot 20 april 12.00 uur op griffie@heumen.nl.

Na de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart hebben bovenstaande partijen elkaar gevonden om de komende vier jaar samen de gemeente Heumen te besturen. Afgelopen weken hebben ze met elkaar een voorlopig coalitieakkoord gemaakt. Hierin staat wat de coalitie in de komende bestuursperiode wil doen en bereiken. De partijen willen graag van ú horen wat u vindt van deze plannen.

Groepsgesprekken

Tijdens de bijeenkomst kunt u uw mening laten horen over verschillende onderwerpen, waaronder bouwen en wonen (waar in onze gemeente mag er gebouwd worden en voor welke doelgroepen), zorg en welzijn (kwaliteit van de zorg en preventie), duurzaamheid (windmolens, isolatie, zonne-energie en -panelen) en betrokkenheid van inwoners. Ook horen de partijen graag uw ideeën en suggesties. Hiervoor worden groepsgesprekken georganiseerd.

Vervolg

De partijen bekijken hoe deze reacties en inbreng worden meegenomen in het definitieve coalitieakkoord. Het coalitieakkoord wordt aan de gemeenteraad voorgelegd tijdens de openbare raadsvergadering van 26 april ‘s avonds. U kunt de raadsvergadering bijwonen in de raadzaal op de eerste verdieping van het gemeentehuis of thuis volgen via www.heumen.nl/vergaderkalender. Het coalitieakkoord is daarna te raadplegen op www.heumen.nl.