GroenLinks verrast eetproject ‘Samen aan Tafel’ met donatie

GroenLinks Heumen verraste afgelopen zaterdag de vrijwilligers van het eetproject ‘Samen aan Tafel’ uit Overasselt met opbrengst van de Fietsloterij. De loterij maakte deel uit van de campagne van GroenLinks in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen.

De opbrengst van de loterij is bij elkaar gebracht door de verkoop van lootjes aan bezoekers van de verkiezingswinkel in het winkelcentrum, bezoekers van de markt in Malden en de debatten in alle vier de dorpen. In totaal is voor € 340 aan lootjes gekocht. Drie goede doelen waren genomineerd: de Heemtuin in Malden, ‘Samen aan tafel’ uit Overasselt en ‘Eet u met ons mee’ in Nederasselt, waren de kanshebbers om de opbrengst te krijgen.

Twee soorten winnaars

Met deze loterij waren er twee soorten winnaars. Eén was de winnaar van de transportfiets met lotnummer 99. De winnaar was helaas niet aanwezig tijdens de trekking en kan zich melden met het winnende lot bij GroenLinks (zie www.groenlinksheumen.nl). En de tweede winnaar was een van de drie genomineerden vrijwilligersverengingen die zich inzetten voor versterken van duurzaamheid/natuur en/of ontmoeting in de buurt. GroenLinks in Heumen vindt het belangrijk om vrijwilligersinitiatieven in de gemeente te ondersteunen. Rob Schuurman (lijsttrekker): ‘Wij pleiten voor zoveel mogelijk sociale cohesie in de wijken en de dorpen. Alle kanshebbers zorgen daarvoor. Dat mag wel eens extra worden beloond.’

Genomineerden waren: de Heemtuin in Malden, zij werken samen met 85 vrijwilligers al bijna 40 jaar aan het beheer van de mooie Heemtuin in Malden. Daarnaast verzorgen zij natuur- en milieueducatie aan leerlingen van de basisscholen in de gemeente Heumen. Voor het versterken van sociale ontmoeting zijn twee eetprojecten genomineerd uit Overasselt en Nederasselt. Hier staan vrijwilligers al jaren klaar om wekelijks een gezellig samenzijn te organiseren met een lekkere warme maaltijd. Het doel is om de sociale contacten in het dorp te versterken.

Blij nam Thea Dinnissen namens ‘Samen aan Tafel’ uit Overasselt de cheque van € 340 in ontvangst van GroenLinks lijsttrekker Rob Schuurman. Reactie van Thea Dinnissen: ‘Daar kunnen we voor ons eetproject mooie dingen mee doen!’.

Op de foto staan van links naar rechts: Ruud van Gisteren (voorzitter GroenLinks), Thea Dinnissen (Samen aan Tafel’ Overasselt), Rob Schuurman (lijsttrekker GroenLinks) en Arna Wijnakker (campagneleider GroenLinks)