GroenLinks Heumen levert wethouder in nieuwe college

In de raadsvergadering van 26 april 2018 is Leo Bosland namens GroenLinks Heumen geinstalleerd als wethouder. Samen met zijn collega’s Frank Eetgerink (D66), Maarten Schoenaker (CDA), René Waas (VVD) en burgemeester Mittendorff vormt hij deze periode het college van Burgemeester en Wethouders.

(Foto afkomstig van website gemeente Heumen)

Portefeuilleverdeling

De portefeuilleverdeling van het college van burgemeester en wethouders ziet er op hoofdlijnen als volgt uit: burgemeester Mittendorff neemt bestuurlijke organisatie, openbare orde en veiligheid, handhaving en publieke dienstverlening onder haar hoede. Frank Eetgerink is verantwoordelijk voor inwonerparticipatie, zorg en welzijn, onderwijs, communicatie en ICT en digitalisering. Duurzaamheid, armoedebeleid, werk en inkomen en wonen liggen bij Leo Bosland. René Waas neemt ruimtelijke ordening, Omgevingswet, verkeer en mobiliteit en maatschappelijk vastgoed voor zijn rekening. Maarten gaat aan de slag met financiën, economische zaken, toerisme en erfgoed en sport.

Coalitieakkoord ‘Samen sterk en duurzaam’

De coalitiepartijen presenteerden op 26 april het coalitieakkoord ‘Samen sterk en duurzaam’ aan de gemeenteraad en de pers. Het coalitieakkoord beschrijft de opgaven en ambities voor de komende 4 jaar. Download hier het coalitieprogramma 2018-2022.