Hart voor Malden / Rijksweg

Al jaren wordt er gepraat over het oplossen van een aantal problemen in het centrum van Malden. De leegloop van het winkelcentrum, de saaiheid van het kerkplein, de veiligheid op de doorgaande wegen, en dan met name de Groesbeekseweg en de Rijksweg, zijn velen een doorn in het oog. Het aantal auto’s dat iedere dag weer door de kern van Malden rijdt, neemt nog steeds toe.

GroenLinks heeft in het verleden de plannen voor een Hart voor Malden samen met de PvdA mede geinitialiseerd. Het programma bestaat uit een aantal projecten die gefaseerd kunnen worden uitgevoerd. Het zijn geen plannen op zich, maar het geeft wel een visie op hoe herinrichting van het centrum aan te pakken. De plannen voor Hart voor Malden pakken de sfeerloosheid in het centrum aan, de sub-optimale verbindingen voor fietsers en voetgangers rondom het centrum, de parkeeroverlast en de splijtzwam die Rijksweg heet.

Artikelen over het Hart voor Malden leest u hier. De globale plannen kunt u lezen in de houtskoolschets. Artikelen over de Rijksweg leest u hier.