23 november 2019: Sparren over woonruimteproblematiek in de gemeente Heumen

Onlangs werd er op de apptivisten groepsapp al over gesproken: de woonproblematiek in de gemeente Heumen. Wat kunnen we er aan doen? Wat zijn doeltreffende oplossingen, in lijn van de GroenLinks gedachte; rekening houdend met natuur, duurzaamheid en betaalbaar voor de doelgroepen? Wat zijn de heilige huisjes (of niet meer)? Wat is momenteel de impact van de huidige situatie op de inwoners? Laten we samenkomen om hier met elkaar over van gedachten te wisselen en een paar concrete stappen te formuleren die we nu kunnen / moeten gaan nemen.

Concreet:

• Hoe krijgen we een betere doorstroming van (alleenstaande) ouderen in grote woningen die naar die gelijkvloerse kleine woonruimten willen. Dit woningtype is er nauwelijks.
  • Hoe kunnen we bestaande leegstaande gebouwen / woningen een woonbestemming geven, denk bijvoorbeeld aan de leegstaande winkels onder het wooncomplex aan de dorpstraat in Heumen; maar ook het Steenhuys in Malden.
  • Wat zijn mogelijkheden met doelgroep woningen in plan kanaalzone in deze tijd?
  • Mogelijkheid zoeken voor meer Tiny Houses. Er waren 300 inschrijvingen voor een beperkt aantal!
  • Enzovoorts…

Daarom wil ik jullie hiervoor uitnodigen op zaterdagochtend 23 november 10 uur aan de Dorpstraat 42 te Heumen. Hebben jullie vooraf nog input of suggesties: laat ze weten!

We hopen op een goede opkomst en vruchtbare bijeenkomst. In verband met de catering, graag even aanmelden via heumen@groenlinks.nl.