Snelfietsroute Cuijk – Nijmegen

bosweg-maldenEen snelfietsroute van Nijmegen naar Cuijk, en omgekeerd. PvdA/GroenLinks Heumen is vanaf de eerste plannen een voorstander van een snelfietsroute. Hoe beter namelijk een fietsroute, hoe minder obstakels voor fietsers, hoe meer mensen op de fiets zullen stappen. De fietser is sneller en comfortabeler op zijn bestemming, de automobilist rijdt over een minder drukke Rijksweg in Malden. Zo biedt een snelfietsroute voordelen voor zowel de fietsers als de niet-fietsers.

PvdA/GroenLinks staat achter het maken van een snelfietsroute tussen Nijmegen en Cuijk: ontlasting van de Rijksweg doordat meer mensen de auto laten staan, ontlasting van het milieu door minder CO2 uitstoot, bescherming van de volksgezondheid door minder fijnstof, veiligere fietsverbinding naar Nijmegen voor scholieren en forensen en een verrijking van de fietsroutes naar het Brabantse Cuijk.

Uiteraard blijven we de uitwerking van de plannen kritisch volgen. De soort verharding van de Kuilseweg, de verlichting (liever niet!), de veiligheid voor fietsers én wandelaars en de inspraak bij de concrete inrichting, hebben daarbij onze volle aandacht.

Lees meer over de snelfietsroute via deze link.

Bekijk de status van de plannen op de provinciale website over de snelfietsroute: www.cuijknijmegen.nl