Sport

Bewegen is belangrijk voor iedereen, dus zeker ook voor inwoners van onze gemeente. Sport en sportvoorzieningen overstijgen het private belang van eigenaren en inwoners. In een gemeente waar de inwoners steeds ouder worden, is het van groot belang dat inwoners kunnen blijven bewegen. Om jonge gezinnen en jongeren naar Heumen te laten komen, zijn goede voetbalvelden, een sporthal waar wedstrijden gespeeld kunnen worden, en trapveldjes nodig.

Goede voorzieningen zoals het nieuwe zwembad, sportvelden, sporthallen en het fietspaden-netwerk zijn voor de gemeente dus bijzonder belangrijk. Wat GroenLinks Heumen betreft denkt en doet de gemeente actief mee bij het realiseren en onderhouden van sportvoorzieningen.

Voor GroenLinks Heumen is het bovendien essentieel dat iedereen, met name kinderen, mee kunnen doen. Financiën mogen niet de reden zijn, dat kinderen geisoleerd raken. Op sportverenigingen doen kinderen spelenderwijs sociale vaardigheden op en leren ze samenwerken aan gezamenlijke positieve doelen. Daarnaast is sporten gezond en doen mensen er sociale contacten op. Daarom wil GroenLinks dat er niet wordt bezuinigd op sportverenigingen.

Voor een overzicht van de door GroenLinks Heumen gepubliceerde artikelen over dit onderwerp, klikt u op deze link.