Nieuws uit de raad van 20 december 2018

De raadsvergadering van 20 december bevatte een flink aantal formaliteiten, zoals de benoeming van een nieuwe werkgeverscommissie (waarin Jaap zitting zal nemen) en de benoeming van de nieuwe ombudsman (of ombudsvrouw, zoals Rob Schuurman haar met een knipoog noemde). Er stonden nog wel wat bespreekstukken op de agenda. GroenLinks steunde een motie van het CDA over het verlagen van de OZB voor verenigingen en dorpshuizen, maar Rob heeft wel stilgestaan bij het feit dat niet iedere vereniging een gebouw heeft en zo mee kan profiteren van dit voorstel. Hij kreeg hierin ook bijval van wethouder Schoenaker. Ook steunden wij een motie van D66 om meer grip te krijgen op de Gemeenschappelijke Regelingen door de deelnemende partijen op te roepen om regelmatig kaderbrieven te sturen die berichten over de doelen en het financiële plaatje van de komende tijd. GroenLinks stelde hierbij dat het wenselijk is om deze kaderbrieven zo veel mogelijk concreet toegespitst op de gemeente Heumen te krijgen.