Bied vluchtelingenkinderen uit Griekenland een veilige plek, burgemeester van Heumen!

Doet u ook mee? Teken de petitie die de gemeente Heumen oproept om zich aan te sluiten bij de gemeenten die bereid zijn 500 alleenstaande vluchtelingenkinderen op te vangen!

Dagelijks worden we overspoeld met dramatische beelden uit de smerige, overvolle en gevaarlijke vluchtelingenkampen in Griekenland. Er zijn inmiddels 116.000 vluchtelingen in Griekenland, onder wie 5.500 alleenstaande kinderen. 41.000 vluchtelingen zitten vast op de eilanden. De situatie is geëscaleerd: hulporganisaties trekken zich terug, bootjes met daarin ook gezinnen met kinderen worden beschoten en vluchtelingen zitten in de haven van Lesbos vast achter tralies in een soort openluchtgevangenis.

Duitsland, Frankrijk, Finland, Portugal, Kroatië en Luxemburg hebben toegezegd dat zij kinderen willen overnemen. Maar het Nederlandse kabinet geeft niet thuis.

Gelukkig spreekt de een na de andere Nederlandse gemeente zich nu uit. Wij willen dat ook de burgemeester en gemeenteraad van Heumen zich verzet tegen de hardvochtige kabinetskoers. Zodat hier, net zoals 140 Duitse en 20 Oostenrijkse gemeenten al doen, een lokale ‘Coalition of the Willing’ kan worden gevormd. Hiermee kunnen Nederlandse gemeenten hun solidariteit en bereidheid uiten om hun deel van de 500 kinderen uit de Griekse kampen een veilige plek te geven.

Teken hier de petitie